Comenius 2014

Comenius 2014 (3.5. - 13.5.)

Tak a jede se znovu! Nemohla jsem uvěřit, že znovu pojedu do Itálie-do slunného Toskánska. Minulý rok jsem se tohoto projektu účastnila, a tak už vím, co a jak bude fungovat.

Sobota 3.5.

V sobotu jsme se všichni sešli na letiště Václava Havla, ze kterého jsme letěli do Pisy. Let byl příjemný a netrval dlouho. V Pise proběhlo okolo třetí hodiny seznámení s italskými studenty, a já poznala svou Italku Serenu. Velice jsem ocenila pomoc se zavazadly ze strany jejích rodičů a už jsme mohli jet! Byla jsem nadšená a plná očekávání, což se krátce na to rychle změnilo. Cesta z Pisy do Boloňany (malé město v horách) trvala přes hodinu a já při ní mnohokrát usnula. Konečně! Vystoupila jsem z vozu před krásným domečkem v horách. Byla to nádhera. Počasí bylo tak akorát a já se pustila do průzkumu. Byla jsem ubytována do útulného pokojíčku s úžasným výhledem na hory, blízký kostel a vinice.  Poté jsme se šly projít do sousedského města v horách a procházku jsme ukončily večeří s Petrou a její Italkou Marií. (Samozřejmě, že to byla pizza        )

Neděle 4.5.

Volný den s rodinou a jediný den v týdnu, kdy italští studenti nemají školu(upřímnou soustrast..). Ráno jsme jely vlakem do Viareggia k moři.  Vystoupily jsme ve Viareggiu a prošly si uličky poblíž moře, dokonce jsme šly i na dlouhé molo, které ukončuje jednu stranu pláže, na které jsme byly. Přišli další studenti a kamarádi a my si užívali moře a písku. Zítra to všechno začne naplno!

Pondělí 5.5.

V půl deváté jsme už postávali před školou a mě zdravila půlka školy, která mě znala z minulého roku. J   Dopoledne jsme strávili prohlídkou zdí v Lucce a poté proběhlo oficiální uvítání v Itálii od ředitele školy v Lucce. Guiseppe (student) nám ukázal náš budoucí program a byl oběd přímo ve škole! Mňam! Co vám budu psát, italské jídlo je italské jídlo. S Dášou jsme se válely na školním dvorku a konečně chytaly opálení. Na řadu pak přišly počítače. Já se Serenou jsme vymýšlely desetisekundové video, ve kterém se objevíme obě dvě. Velice mě to bavila a jsem ráda, že jsem se naučila něco nového. Pak následovala příjemná procházka po Lucce se zmrzlinou v ruce. Večer jsme šly už za tmy prozkoumat jeden velký kostel poblíž v horách. Ze studeného kamenného kostela čišel respekt a strach. Byl to ojedinělý a překrásný zážitek.

Po náročném dni zasloužený odpočinek. Buonanotte.

Úterý 6.5.

Ach ano. Krásná Florencie. Už v ranních hodinách jsme se s průvodkyní procházeli po ulicích Florencie. Z blízka jsme si prohlédli Dóm Santa Maria del Fiore a Baptisterium San Giovanni. Navštívili jsme muzeum  Pallazzo Pitti, kde jsme mohli na vlastní oči spatřit skvosty od Rafaela Santiho nebo Caravaggia! Poté jsme poseděli v  zahradách Boboli, které každoročně navštíví  800 000 turistů! Také jsme stáli na proslulém mostě Ponte Vecchio, který spojuje břehy řeky Arny.

Středa 7.5.

Dopoledne jsme pracovali na videu, stříhali ho a dávali jsme do něj efekty. Po obědě jsme vytvořili ze studentů dvě skupiny a ty se svým průvodcem procházely po Lucce. Mě osobně se nejvíce líbily sochy zavěšené ve vzduchu, které se nacházely v Palazzo Ducale. A zase ta zmrzlina. Se Serenou a pár kamarády jsem zašla do gelaterie, kde jsme si sami natočili zmrzlinu. :P Bylo to krásné ukončení pohodového dne.

Čtvrtek 8.5.

A jede se zase do krásné Florencie. V půl deváté jsme už byli na nádraží. Viděli jsme kopii Davida od Michelangela Buonarottiho a také si prohlédli Palazzo Vecchio. Poté jsme šli do jedné z nejznámějších galerií na světě-Gallerie degli Uffizi. Bylo to něco neuvěřitelného. Je úžasné se o něčem učit a vidět to jen na replikách, a poté to vidět naživo. Tato galerie mě uchvátila ze všeho nejvíc. Měli jsme tu možnost spatřit díla od Sandra Botticelliho (Primavera, Zrození Venuše), Leonarda da Vinci (Zvěstování), nebo Michelangela a Tiziana. Den jsme ukončily v malé pizzerii v horách. J

Pátek 9.5.

Výborná snídaně a jedeme k vlakovému nádraží. Třetí a poslední den ve Florencii. Navštívili jsme Cappelle Medicee a měli rozchod. S Dášou jsme si nakoupily a prošly Florencii. O chvilku později jsme už všichni obdivovali Palazzo Medici Riccardi, kde byly krásné fresky a obrazy. Dokonce jsme zašli do malé místnosti pod úrovní paláce, kde jsme si mohli interaktivně prohlédnout předešlé fresky. A už sedíme ve vlaku, který mi už opravdu leze krkem, a jedeme zpět do Luccy. Pro změnu zase nakupujeme. Večer jsem od Sereny dostala krásný náramek a vyčerpaně se odploužila do postele. Myslím, že jsem se do mé postele zamilovala.

Sobota 10.5.

Hurá, už můžeme zase upravovat videa. Dnes videa dokončíme a vypilujeme. Docela můžu i napsat, že se nám všem práce moc povedla. Ve škole jsem potkala mojí bývalou hostitelku v Itálii-Miriam, a tak jsme se společně se Serenou a Miriam vyfotily. Prošly jsme si Luccu a dali si chutný kebab. A opět volný program, takže rychle k moři! Dojely jsme do Viareggia a na pláži se setkaly s kamarády. Po řádění v moři a společném focení jsme se šly osprchovat a převléknout k Sáře. Načež jsme prošly Viareggio a došly až k domu Federica, u kterého jsme strávily večer. Jeho menší vilka vypadala jako vystřižená z časopisu o bydlení a my měly výbornou večeři a snažily jsme se o karaoke. :D

Večer nás tatínek Sereny odvezl domů autem a hurá na kutě.

Neděle 11.5.

Dopoledne naštěstí volný program, takže jsme celé dopoledne spaly. K obědu byly těstovinky - gnocchi, maso s hranolky a tiramisu. Vlakem jsme zajely do Luccy a odtud společně do Pisy. Tam byla krátká procházka s průvodkyní k historickým památkám. A jdeme na to! Všichni jsme se vyfotili, jak podpíráme šikmou věž. Prohlídli jsme si dóm Panny Marie Nanebevzaté a Battistero a poseděli jsme si na trávě při výkladu studentů o památkách v Pise. K večeru jsme i s Marií a Péťou zašly do restaurace, kde jsem si dala mňamózní farfalle con cuatro formaggi.

Pondělí 12.5.

Pomoc! Proslov v anglickém jazyce před divadlem plným lidí. Díky Bohu za Dášu. V Cinema Moderno se dopoledne konalo oficiální ukončení dvou let projektu Comenius. Studenti promítali své prezentace a profesoři také měli své slovo. Já předala italským profesorům dárek, který jsem do Itálie vezla-keramický hrad. Později byl obídek ve škole a nakonec jsme si šli prohlédnou nejvyšší věž v Lucce - Guinigi tower, kterou poznáte tak, že na ní rostou stromy. Prošli jsme si i muzeum, které bylo velice blízko věže, a já s Dášou jsme začaly s italskými studenty dělat rozhovory. Dáša mluvila a já natáčela-naštěstí. Poté jsme zase nakupovaly a večer jsme jely k Simonovi na návštěvu. Byly jsme na zahradě a grilovalo se maso a zelenina. Simone měl dvě krásné malé želvičky a králíka.

Úterý 13.5.

Poslední den, jedeme domů. Až teď začíná pršet, a počasí koresponduje s naší náladou. Ráno rychlá snídaně a se Serenou jedeme do Luccy, kde je sraz. Společně pojedeme autobusem do Pisy, odkud odlétáme zpět domů. U autobusu se všichni loučí a sem tam ukápne i slza. Naposled fotíme šílené a legrační fotky a už je to tady-konec krásného času v Itálii. Na letišti jsme čekali poměrně dlouho na odbavení zavazadel a chudinku Dášu kontrolovali déle, než jí bylo příjemné. :D Při vzletu letadla vidím zmenšující se silnice a domy, a myslím na ty krásné chvilky, které jsme v Itálii mohli společně prožít. Tímto bych chtěla opravdu moc poděkovat všem, díky kterým jsem se tohoto projektu mohla zúčastnit. Byl to krásný a smysluplný čas a jsem za něj vděčná.